Flora Fauna Strand Zee Zwembad

11 augustus 2016 - Serrekunda, Gambia

Vandaag weer een rustige dag merendeel doorgebracht op het park bij het zwembad en aan zee.

Vanmorgen om 11.30u werden de aasgieren gevoerd. Er zitten er hier tussen de 40 en de 60.
Vogels dragen hier in belangrijke mate bij aan de variëteit van de West Afrikaanse fauna. Grote vogels in het Senegambia gebied zijn maraboes, witte pelikanen, flamingo's, lepelaars,aalscholvers,reigersoorten(foto koe reiger), hamerkopvogels, arenden, uilen, haviken en dus de gieren (zie fotoos aasgieren)
Tot de kleinere vogelsoorten behoren oa spreeuwen, zanglijsters, papagaaien,parkieten en de mooie blauwe ijsvogel die hier vaak over het zwembad vliegt.

Senegambia heeft een behoorlijk aantal reptielen en amfibieën. Zoals hagedis soorten (foto boom) , gekko's, kikkers en varanen ( zie foto).

Op het park bevind zich ook veel van de Senegambiase flora zoals de flamboyan met zijn felrode bloemen(foto) en de mooie wilde lelie ( foto)

Na het voeren van de aasgieren zijn we lekker gaan zwemmen. Het personeel noemt ons daar inmiddels "bossman, bosswoman and princes". En we kunnen na al na afloop de drankjes betalen en niet meer direct, we zien er vertouwd uit :-)
Inmiddels zijn we lekker afgekoeld en is het ook alweer half 3. Tijd voor lunch aan zee want daar waait een lekker briesje. We weten inmiddels dat 1 tosti genoeg is voor 2 personen want deze zijn 3 boterhammen dik en worden belegd met wat je wilt en dan nog geserveerd met frites.

Even uitbuiken en dan 3 ligbedjes regelen aan het strand. We liggen aan de Atlantische oceaan. Helaas moeten we constateren dat het strand hier meer en meer wordt weg geslagen door de zee. Ze vullen het weer op met plastic zandzakken, wat minder mooi staat, wel zijn er mooie schelpen en helaas ook zwerfhonden( zielig hè Yvanka)
Het zeewater is heerlijk van temperatuur. Yvanka en ik houden het bij pootje baden maar Jeroen duikt er vol in.
Ook hier natuurlijk weer de opdringerige verkopers, nootjes, olie, sjaals en houten beelden. Als je het niet wil halveren ze als snel de prijs.

Helaas begon het na een poosje te regenen. Eerst zacht, Yvanka en ik gingen vast naar huis. Toen hard en onweer en toen was Jeroen er ook snel :-)

Het is nu 17u en het regent nog helaas. Straks maar eens op tripadvisor kijken waar we vandaag gaan eten. Niet te ver in verband met de regen.
Vanavond is er in het hotel een folklore avond. Misschien dat we dat ook nog maar eens proberen.

En dan hopen dat het morgen droog is voor onze ferrytocht en safari. Excursie 2.

1. Tom:
    11 augustus 2016
    Mooi hoor en als je last heb van opdringerige mensen dan kennen ze mij nog niet. Ik kom zo langs op mijn scooter en zal ze mores leren
  2. Jos:
    12 augustus 2016
    geweldige natuur wat betreft planten en dieren, alleen de laatsten kunnen wel mooi zijn maar ik vind het maar niks d.w.z. ik ben er bang voor.
    is Tom al geweest? anders kom ik wel met mijn Suzuki
    1 tosti voor 2 personen lijkt mij ook wel voldoende, heerlijk
    OS