Senegambia hotel.

9 augustus 2016 - Senegambia, Gambia

Vandaag even acclimatiseren in het hotel en omgeving.
We zitten in senegambia hotel. http://Www.senegambiahotel.com.
Een hotel met een duidelijk ontspannen sfeer. Er zijn maar liefst 328 comfortabele kamers in diverse gebouwen van 2 verdiepingen. De tuin is prachtig en wordt onder meer bewoond door aapjes, talloze vogels en varranen. Het Senegambia heeft 3 restaurants, twee zwembaden ( waarvan grootste helaas gesloten tot volgende week woensdag) een flink aantal sportmogelijkheden, winkeltjes en een bioscoopzaal. Een bijzondere activiteit is het voeren van de gieren ( fotoos volgen, hebben we nog niet gezien, wel vliegen ze hier geregeld boven ons hoofd). Er is een bewaakt strand met ligbedden. Vandaag hing er de rode vlag dus mocht je niet in zee ivm sterke onderstromen.

Vanmorgen hadden we eerst in de lobby toeristen uitleg van Tui. Om 11u hadden we een ontmoeting met onze lokale gids Simon. Op advies van andere nederlanders gaan we voor een lokale gids. Dit is prive en niet in een groep en je kunt zelf aangeven wat je wel of niet wilt. We hebben 4 excursies geboekt, waarvan morgen de eerste. Naar monkey town, crocodile pool en een local school. Benieuwd wat de kinderen van de school vinden van onze meegebrachte pennen, potloden, gummen en punten aanslijpers.

Smiddags zijn we lekker aan het zwembad gaan liggen. Lekker daar lunchen, tosties voor ons en pizza voor Yvanka.
Heerlijk koel water.
Om ons heen liepen de aapjes en boven ons vlogen de gieren.
Daarna even lekker " chillen" op onze kamer.

S'avonds uit eten op de strip bij African Queen, dit restaurant had prima recenties op trip advisor en was idd zeer goed. We hadden kip en bief met rijst.
Tijdens het eten speelde er een leuk bandje, Bob Marley stijl.

Als einde van de dag terug naar lobby van ons eigen hotel. Nog even drankje en blog schrijven.
We gaan zo naar de kamer want Yvanka " is beetje moe".